Άδεια λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος

KYE

Όλα τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος φέρουν την υποχρεώση έκδοσης άδειας λειτουργίας. Αυτό συνοδεύεται από την υποχρέωση τήρησης των δικαιολογητικών επ’ αορίστω στο χώρο εγκατάστασης. 

Βασική προϋπόθεση αποτελεί η τακτοποίηση πιθανών αυθαιρεσιών στο κτήριο στο οποίο θα φιλοξενηθεί η επιχείρηση.

Έως πρόσφατα, η έκδοση της άδειας λειτουργίας ήταν υποχρεωτική για να ανοίξει ένα κατάστημα Υ.Ε. Αυτό επέφερε καθυστερήσεις και οδηγούσε σε χρέη και σε απώλεια εισοδήμοτος. Ο νέος νόμος όμως ήρθε για να αλλάξει ακριβώς αυτο.

Η αλλαγή

Ο νέος νόμος ήρθε να εκσυγχρονίσει και να εκμοντερνίσει τον τρόπο έκδοσης άδειας λειτουργίας για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Πλέον, με τον Ν.4442/2016 (ΦΕΚ 230Α 07-12-2016) αλλά και την υπουργική απόφαση 16228/2017 (ΦΕΚ 1723Β 18-05-2017) η έννοια της “αδείας” καταργήθηκε και αντικαταστάθηκε με τον όρο “γνωστοποίηση”.

Τι σημαίνει αυτό; Πλέον εκτελούνται όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε η νέα επιχείρηση να πληροί τους εκάστοτε όρους και προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας, και γνωστοποιείται στον δήμο η δραστηριότητα και η έναρξη της λειτουργίας της επιχείρησης. Ο έλεγχος δρομολογείται από τις εμπλεκόμενες αρμόδιες αρχές (πυροσβεστική, πολεοδομία, υγειονομικό κτλ) και εκτελείται σε επερχόμενο χρόνο.

Η γνωστοποίηση ενέχει παγίδες και κινδύνους!

Η διαδικασία απλοποιήθηκε μεν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι καταργήθηκε! Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές στην τήρηση των όρων λειτουργίας τους, διότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να υπαχθούν σε έλεγχο. Πρέπει παράλληλα να τηρούν και να διατηρούν το σύνολο των δικαιολογητικών και των εγγράφων σε ασφαλές μέρος στην έδρα της επιχείρησης. Σε περίπτωση αμέλειας στην τήρηση των όρων λειτουργίας ή και των εγγράφων ακόμα, προβλέπονται πρόστιμα.

KYE_small

Ποιες επιχειρήσεις αφορά;

  • Επιχειρήσεις μαζικής εστίασης πλήρους / πρόχειρου γεύματος: Μεζεδοπωλεία, εστιατόρια, ψητοπωλεία, σνακ μπαρ, καφενεία, κυλικεία, και οπουδήποτε σερβίρεται παρασκευασμένο τρόφιμο, με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Επιχειρήσεις διασκέδασης – αναψυχής: Μπαρ, καφετέριες, νυχτερινά μαγαζιά κλπ
  • Επιχειρήσεις λιανικής διάθεσης τροφίμων: Ιχθυοπωλεία, κρεοπωλεία, παντοπωλεία, αρτοποιία, παρασκευαστήρια άρτου και εδεσμάτων, καταστήματα ξηρών καρπών, καφεκοπτεία, οπωροπωλεία κ.α.
  • Επιχειρήσεις παροχής υγειονομικού ενδιαφέροντος υπηρεσιών: Κομμωτήρια, καταστήματα δερμοστιξίας (tattoo), περιποίησης χεριών – ποδιών κ.α.

Διαδικασία αδειοδότησης

► Αίτηση χορήγησης βεβαίωσης ίδρυσης

Για την ίδρυση του καταστήματος ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου αίτηση για τη χορήγηση βεβαίωσης, ότι το κατάστημα μπορεί να ιδρυθεί στη συγκεκριμένη τοποθεσία. Η βεβαίωση χορηγείται εντός 15 ημερών και ισχύει για 5 μήνες. Αν το διάστημα παρέλθει χωρίς απάντηση, θεωρείται σιωπηρή συναποδοχή από τον Δήμο, εφόσον βέβαια δεν απαγορεύεται η εγκατάσταση της συγκεκριμένης χρήσης στην περιοχή.

Η βεβαίωση ίδρυσης είναι απαραίτητη ώστε να μπορέσει να γίνει έναρξη στην εφορία και να αποκτηθεί ταμειακή μηχανή, αλλά δεν αποτελεί γνωστοποίηση ή άδεια λειτουργίας.

► Γνωστοποίηση λειτουργίας

Σε διάστημα 5 μηνών από την λήψη της βεβαίωσης, ο επιχειρηματίας έχει την υποχρέωση να υποβάλει την ηλεκτρονική γνωστοποίηση λειτουργίας της δραστηριότητας του στην σελίδα https://notifybusiness.gov.gr Η είσοδος πραγματοποιείται με τους κωδικούς του taxis. Εδώ συμπληρώνονται όλα τα στοιχεία που αφορούν την επιχείρηση,όπως τη θέση, την οικοδομική άδεια, τους ΚΑΔ, το εμβαδόν κ.α.••• Προϋπόθεση για να ολοκληρωθεί η γνωστοποίηση είναι ο επιχειρηματίας να μην έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές στον δήμο, ο οποίος είναι υπεύθυνος να κάνει τον σχετικό έλεγχο.

► Δειγματοληπτικός έλεγχος

Με την ολοκλήρωση της γνωστοποίησης λειτουργίας, η επιχείρηση πρέπει να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει σε έλεγχο. Η γνωστοποίηση έχει ήδη κοινοποιηθεί στην Πυροσβεστική, στην Πολεοδομία, στην Αρμόδια Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου, αλλά και στην Αστυνομία. Ο Δήμος υποχρεούται να βεβαιωθεί ότι ο δειγματοληπτικός έλεγχος θα ξεπεράσει το 30% τουλάχιστον των επιχειρήσεων, με ιδεατό προφανώς το 100%.

Ο επιχειρηματίας έχει την υποχρέωση να διατηρεί εντός του καταστήματος ένα φάκελο με όλα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά στοιχεία και έγγραφα, εγκρίσεις, πιστοποιητικά ή άλλα δικαιολογητικά που έχει λάβει πριν την υποβολή της γνωστοποίησης, ώστε να είναι διαθέσιμα προς έλεγχο από τις αρχές (Υγειονομικό, Πυροσβεστική, Πολεοδομία).
Συγκεκριμένα τα αρχεία αυτά αφορούν τη συμμόρφωση της δραστηριότητας με τη νομοθεσίας για θέματα πυρασφάλειας, υγειονομικών προδιαγραφών και κτιριακής νομιμότητας.

 

Σημεία προσοχής

► Πυροσβεστική

Εάν το κτίσμα είναι προ του 1989 μελέτη πυρασφάλειας κατατίθεται μόνο αν χρησιμοποιεί υγραέριο. Εάν το κτίσμα είναι μετά το 1989 μελέτη παθητικής και ενεργητικής πυρασφάλειας κατατίθενται μόνο αν έχει μεταβληθεί η χρήση ή οι οδεύσεις / έξοδοι διαφυγής σε σχέση με την οικοδομική άδεια.

► Φυσικό αέριο

Αν κάνει χρήση φυσικού αερίου χρειάζεται άδεια χρήσης φυσικού αερίου.

► Παράβολο

Πριν την πληρωμή του παραβόλου στο Δήμο, γίνεται έλεγχος προηγούμενων οφειλών (π.χ. απλήρωτες κλήσεις προς Δήμο ή αστυνομία). Πρέπει να εξοφληθούν όλες οι εκκρεμότητες και μετά εκδίδεται το παράβολο.

Το έχετε λοιπόν αποφασίσει. Με το καλό! Όμως…

Γνωρίζουμε καλά ότι το άνοιγμα μιας νέας επιχείρησης έχει πολύ τρέξιμο. Από την ανεύρεση του “κατάλληλου” ακινήτου, την έρευνα και αγορά εξοπλισμού, την αδειοδότηση, τη διαμόρφωση του χώρου, την επίπλωση, την αγορά και εκμάθηση λογισμικών, τη λογιστική διαχείριση, τη διαφήμιση και πολλά ακόμη.

Όλα αυτά μπορεί να είναι από “εξοντωτικά” έως και αποτρεπτικά για πολύ κόσμο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που στην προσπάθεια να τα καταφέρουν “ολα μόνοι τους”, οδηγήθηκαν σε απόγνωση και εν τέλει σε εγκατάλειψη του σχεδίου τους.

Εμείς στη metras σας προτρέπουμε να ασχοληθείτε με αυτό που ξέρετε να κάνετε καλά: Τη δουλειά σας!

Προσηλωθείτε στον πραγματικό σας στόχο: Να πετύχετε!

Μην αναλώνεστε με διαδικασίες οι οποίες δεν άπτονται του γνωστικού σας πεδίου, σας γεμίζουν με άγχος και σας οδηγούν συχνά σε αδιέξοδα. Αφήστε τους μηχανικούς της metras να πραγματοποιήσουν όλα τα απαραίτητα -και επίπονα- στάδια, και προσηλωθείτε στο πως θα κάνετε τη διαφορά στην επιχείρησή σας.

Στο κάτω κάτω, ο λόγος που πήρατε τελικώς αυτή την απόφαση, είναι διότι είδατε κάτι σε εσάς. Μια λάμψη που λείπει στο χώρο.

Εμείς θα είμαστε εδώ για εσάς. Για ότι και αν χρειαστείτε.

Παρότι η metras είναι σχήμα μηχανικών, έχουμε τις υποδομές, τις συνεργασίες και τα κατάλληλα άτομα για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Για αυτό και είμαστε σε θέση να σας προσφέρουμε ένα υπέροχο δώρο.

Αναθέτοντας δύο ή περισσότερες εργασίες στην metras ή σε άμεσους συνεργάτες μας, σας παρέχουμε εντελώς δωρεάν ένα από τα παρακάτω (δική σας επιλογή):

  • Μία εταιρική ιστοσελίδα σε δικό σας domain με πέντε σελίδες (κεντρική σελίδα, προϊόντα-υπηρεσίες, πληροφορίες, ιστολόγιο, επικοινωνία)
  • Λογιστική παρακολούθηση δωρεάν για 4 μήνες & έκπτωση 25% για τους υπόλοιπους 8 του πρώτου έτους (Ετήσιο πρόγραμμα)
  • Κατασκευή σελίδας Facebook & LinkedIn
  • 4 ώρες εκπαίδευση στη δημιουργία διαφημιστικών καμπανιών στα social media

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μας!

 

Μην περιμένετε άλλο!

Επικοινωνήστε σήμερα με έναν σύμβουλο - μηχανικό της metras, και ξεκινήστε τη δική σας επιχείρηση!
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin